دیجیتال مارکتینگ

آموزش کسب درامد از دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

آموزش کسب درامد از دیجیتال مارکتینگ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

تاثیر برندینگ در سئو چیست ؟ آیا برند شدن در بین مخاطبان میتواند در رشد کسب و کار تاثیر داشته باشد ؟ با چه روش هایی برند خود را مشهور کنیم؟ این سوالاتی است که خیلی از کسب و کارهای بزرگ و کوچک میخواهند به پاسخ آن دست پیدا کنند.

برند شدن با سئو رابطه بسیار نزدیکی دارد به همین دلیل در دنیای سئو برند شدن میتواند به عنوان بهترین عامل برای موفقیت یک کسب و کار بشمار بیاید. خیلی از افراد برندینگ را یک روش کاملا جدا از سئو میدانند اما باید همین ابتدای مطلب بگویم که برندینگ یکی از شاخه های سئو میباشد که یک سئوکار ماهر کاملا با این شاخه ها آشنا میباشد.

برندینگ چیست؟

برندینگ راهکارهایی در بازاریابی میباشد که باعث میشود تا مخاطب با شنیدن نام برند شما ، یک تصویر و ظاهر خوب از برند شما را در ذهن خود ترسیم کند. یک برند خوب همیشه در ذهن مخاطب یا مشتری خود محصولات و خدمات متفاوت تری دارد و این یکی از ویژگی های خوب برندینگ میباشد.

زمانی که کسب و کار شما به یک برند معروف تبدیل میشود ذهن مخاطب محصول و خدمات شما را کم ریسک تر دانسته و حتی در تصمیم گیری خود دچار شک نمیشود. به این مثال توجه کنید :

اپل apple امروزه به عنوان یک برند مشهور در دنیا فعالیت میکند و به دلیل اینکه همیشه در ذهن مخاطب خود به عنوان بهترین‌ها میباشد این مورد باعث میشود تا همه‌ی محصولات آیفون نماد لاکچری بودن را در ذهن مشتری ایجاد کنند. برند شدن آیفون باعث شده است تا محصولات قدیمی این شرکت نیز در دید مشتری ارزش بالایی داشته باشد. تمامی این موارد دلیل برند شدن یک کسب و کار میباشد.

یک برند خوب همیشه هویت ارزشمندی داشته و این ارزشمند بودن در فروش محصولات و خدمات تاثیر بسیار زیادی داشته و از سوی دیگر اگر مخاطب از محصولات و خدمات ناامید شود متاسفانه برند و کسب و کار با شکست بسیار بزرگی مواجه میشود به همین دلیل برندسازی نیازمند رعایت برخی موارد به صورت همیشگی است.

برندینگ چیست؟

تعریف گوگل در مورد برندسازی

گوگل همیشه وبسایت های معروف و شناخته شده را دوست دارد و به خاطر همین این گونه از وبسایت‌ها را به کاربران خود نشان میدهد زیرا به فعالیت اینگونه از سایت ها اعتماد دارد. زمانی که سایت به عنوان یک برند معروف شناخته شود گوگل اعتبار و ارزش بسیار بالایی به برند شما میدهد و این مورد باعث میشود تا همیشه در سخت ترین کلمات کلیدی هم سایت و برند شما رتبه داشته باشد به همین دلیل میتوان گفت که برندینگ در سئو تاثیرگذار میباشد.

 اما این برندینگ فقط در دید گوگل مهم نمیباشد زمانی که شما “خرید گوشی” را گوگل سرچ میکند مسلما 80% مواقع بر روی سایتی کلیک میکنید که برایتان آشنا باشد حتی اگر این سایت در نتایج گوگل رتبه پایینی را داشته باشد. به همین دلیل برندینگ بهتر از سئو بوده ولی گام های سئو باعث میشود تا شما به عنوان یک برند شناخته شوید.

چگونگی تاثیر برندینگ بر سئو

تاثیر برندینگ در سئو کاملا در گوگل حس میشود و رفتار با یک شخص شناخته شده همیشه بسیار متفاوت میباشد و به همین دلیل گوگل هم دقیقا با برندهایی که در بین مخاطبان شناخته میشود رفتار متفاوت تری دارد و این مورد کاملا طبیعی است.

گوگل همواره و همیشه به همه سایت ها ارزش انتقال میدهد ولی در این میان برخی از سایت ها به دلیل شناخته شد و برندینگ اعتبار بسیار زیادی دارند به عنوان مثال اگر محتوایی در داخل سایت خود بگذارند در کوتاه ترین زمان ممکن رتبه های برتر را کسب میکنند و این یکی از نشانه های تاثیر برندینگ در سئو میباشد.

مدیر و یکی از کارکنان گوگل همیشه میگوید که گوگل به برندهای معروف اعتبار بسیار زیادی نسبت به برند های کوچک میدهند این برندها در بیشتر کلمات پر رقابت و دشوار رتبه های خوبی را دارند زیرا گوگل به کاربران ارزش زیادی قائل میشود و به دلیل اینکه برندها همیشه رفتار متفاوت تری داشته اند باعث میشود تا رتبه های بالا را به برندهای معروف اختصاص دهد تا کاربران بتواند نیاز خود را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کنند.

به نظر شما گوگل و یاهو چه تفاوتی با هم دارند؟ گوگل یک برند معروف در بین موتورهای جستجو میباشد و همیشه متفاوت تر از یاهو عمل کرده و این مورد باعث میشود تا همیشه اسم گوگل بر زبان مخاطبین زمزمه شود. با یک سرچ در گوگل و یاهو کاملا متوجه میشود که گوگل ارزش بسیار زیادی به مخاطبین خود قائل میشود زیرا سعی میکند تا بهترین نتایج را برای کاربران به نمایش بگذارد و این مورد باعث میشود تا همه کاربران به گوگل اعتماد کنند و از آن برای سرچ در اینترنت بهره ببرند.

اگر سایت و کسب و کار شما به عنوان یک برند شناخته شود شما همیشه در نتایج بالای گوگل قرار خواهید گرفت و این میتواند سرعت موفقیت شما را افزایش دهد. اما مهم ترین سوالی که پیش می آید این است که گوگل از چه روشی میداند که سایت شما به عنوان یک برند میباشد:

سرچ نام برند

یکی از متفاوت ترین و اصلی ترین روش هایی که گوگل میداند یک سایت چقدر اعتبار دارد جستجوی نام برند در گوگل میباشد. گوگل به صورت کامل از رفتار کاربران به سایت شما امتیاز میدهد و اگر برند شما در نتایج گوگل، جستجوی زیادی داشته باشد الگوریتم های گوگل این سیگنال ها را دریافت میکنند و باعث میشود تا گوگل امتیاز منحصر بفردی به سایت و برند شما بدهد.

سرچ نام برند در گوگل

هرچقدر میزان دریافت سیگنال جستجوی نام برند افزایش داشته باشد گوگل سایت شما را معتبر تلقی کرده و باعث میشود تا اعتبار سایت شما افزایش داشته باشد و این مورد به مرور زمان رتبه سایت شما را در نتایج گوگل افزایش میدهد.

سرچ کلمه کلیدی + نام برند

خیلی از کاربران زمانی که با یک سایت آشنایی کاملی دارند در دفعات بعدی برای رسیدن به محصول یا صفحه مورد نظر خود کلمه کلیدی را با نام برند سرچ میکند. ( طراحی سایت در ارومیه اروم وب ) این در بحث سئو بسیار فوق العاده بوده و گوگل از این راه میداند که سایت چه اعتباری در نزد کاربران خود دارد.

جستجوی کلمه کلیدی با نام برند باعث میشود تا گوگل اعتبار زیادی به این صفحه‌ی هدف کسب و کار شما انتقال دهد زیرا موتور جستجوی گوگل همیشه از رفتار کاربران میداند که صفحه مورد نظر چه ارزشی دارد. به همین دلیل است که همیشه تاکید میکنیم برند شدن به عوامل زیادی بستگی دارد.

ورودی مستقیم به سایت

شما به چه شکلی به وبسایت دیجی کالا یا گوگل وارد میشوید؟ بیشتر افراد زمانی که یک سایت را میشناسند برای ورود به سایت همیشه در آدرس سایت را وارد کرده و وارد سایت میشوند این مورد در سایت هایی که نام دامنه راحتی دارند اتفاق می افتد به همین دلیل است که نام دامنه به صورت غیر مستقیم در سئو و برندسازی تاثیر بسیار زیادی دارد.

گوگل زمانی که این رفتار توسط کاربران مواجه میشود سایت شما را به عنوان یک سایت خوب میشناسد و این مورد کامل و واضح تاثیر برندینگ بر سئو را به ما انتقال میدهد.

لینک سازی بدون لینک 🤯

به صورت کلی مدل لینک سازی به دو روش انجام میگیرد که مدل اول لینک سازی با انکر تکست و مدل دوم هم لینک سازی بدون لینک میباشد. اما یکی از بهتری روش های برندینگ در بستر اینترنت لینک سازی بدون لینک میباشد.

در این روش فقط کافیست که نام برند خود را در محتوا استفاده کرده و هیچ لینکی به صفحه سایتتان ندهید. زیرا گوگل کامل متوجه میشود که نام برند شما در محتوا وجود دارد و اگر این مورد تکرار شود مسلما برند شما در گوگل بهبود پیدا میکند.

لینک سازی بدون منشن

نکته مهم : در نظر داشته باشید که در برخی از سایت ها امکان گذاشتن لینک به صورت رایگان وجود ندارد به همین دلیل میتواند از روش لینک سازی بدون لینک استفاده کنید.

گوگل همیشه ادعا میکند که صحبت کردن در مورد یک سایت معروف در سطح اینترنت تشانه معروف بودن آن کسب و کار میباشد و این صحبت کردن اگر بدون لینک دادن به سایت باشد مسلما نشانگر شناخته شدن آن کسب و کار میباشد به همین خاطر برخی از وبسایت‌هایی که در حال تلاش برای برند شدن هستند بهتر است تا در رپورتاژ های آگهی از نام برند خود استفاده کنند اما به شرطی که به صفحه سایت خود لینک ندهد.

راه های تاثیرگذار سئو در برند سازی

همان طور که در بخش های بالا گفتیم برند شدن یکی از شاخه های سئو میباشد که اگر سئو یک سایت استاندارد باشد میتواند منجر به برند شدن آن کسب و کار شود. به عنوان مثال دیجی کالا در گذشته از طریق سئو و بهینه سازی توانست خود را در بین مخاطبین نشان دهد و به مرور زمان به دلیل ارائه خدمات و محصولات متنوع به عنوان یک برند در بین مخاطبین شناخته شد.

تبدیل شدن به برند خوب یک شبه اتفاق نمی افتد و نیازمند رعایت برخی مسائل میباشد که این مسائل به ترتیب :

تولید محتوای خوب

یکی از بهترین کمپین هایی که در برند سازی تاثیر بسیار زیادی دارد تولید محتوا میباشد. طبق گفته گوگل وبسایت هایی که در لینک های اول و دوم حضور دارند در دید مخاطب به عنوان یک برند شناخته میشوند و کاربر در دفعات بعدی بدون اینکه از نتایج گوگل استفاده کند به صورت مستقیم وارد سایت میشود. به همین دلیل تولید محتوای خوب و اصولی یک گام مهم و تاثیرکذار برای تبدیل به برند شدن از طریق سئو میباشد.

همچنین در برخی از کلمات امکان دارد که سایت شما در رتبه های پایین قرار بگیرد به همین خاطر کاربری که قبلا با شما آشنا شده است در بیشتر مواقع بر روی لینک شما کلیک میکند و این مورد نشانگر این میباشد که در برخی از مواقع رتبه بالا هم تاثیری در افزایش بازدید کننده و فروش ندارد.

تاثیر تولید محتوا در برندینگ

لینک سازی خارجی

یک کسب و کار برای شروع باید در نتایج گوگل بر روی کلمات هدف رتبه خوبی را داشته باشد و این مورد در برخی از کلمات نیازمند لینک سازی خارجی میباشد. زیرا خیلی از کسب و کار در زمینه های آرایش ، طراحی سایت و … رقابت بسیار سختی دارند و برای کسب رتبه باید لینک سازی خارجی انجام دهند.

لینک سازی به روش خارجی به روش های رپورتاژی ، پروفایلی ، کامنت ، وبلاگی ، فروم و … انجام میشود. انجام لینک سازی خارجی بسیار حساس بوده و مانند شمشیر دولبه میباشد. لینک سازی خارجی در وبسایت ها باعث میشود تا کاربران با نام برند شما آشنا شوند و این مورد علاوه بر اینکه کسب و کار شما را به عنوان یک برند تبدیل میکند بلکه میتواند باعث میشود تا برخی از کاربران نام برند شما را در کلمات کلیدی استفاده کنند.

ایجاد ظاهر مناسب برای سایت

قبل از اینکه با مفهوم تاثیر ظاهر سایت در برندینگ آشنا شوید بهتر است که به وبسایت اپل مراجعه نماید. اپل به عنوان یک برند معروف و شناخته شده ظاهر وبسایت بسیار زیبایی دارد. این مورد باعث میشود تا کاربر بعد از ورود به سایت حس بهتری از وبسایت داشته و زمان طولانی تری را در سایت بماند. هر چقدر میزان ماندگاری کاربر در یک سایت بیشتر باشد این مورد باعث میشود تا گوگل اعتبار بسیار زیادی به سایت منتقل کند.

” گوگل طبق یک سند میگوید که ماندگاری در سایت نشانگر این است که سایت شما ار محتوای خوبی برخوردار است زیرا کاربران بدون دلیل خاصی بیهوده داخل سایت وقت خود را تلف نمیکنند. “

به همین دلیل یکی از بهترین عواملی که میتواند برند سازی برای کسب و کار شما انجام دهد ظاهر مناسب سایت بوده که متاسفانه خیلی از کسب و کارها به این مورد اصلا توجه نمیکنند و بعدها با مشکلات بسیار زیادی مواجه میشوند.

منبع : اروم وب

  • ۰۰/۰۹/۲۷
  • هوشنگ زارع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی